דילוג לתוכן הראשי

מוסקה יוונית


 ים  כ"כ שקוף שזה מדהים, מוזיקה יוונית מתנגנת ברקע, בירות מקומיות שגורמות לך להתגעגע לארץ, אנשים חייכנים, שמש, נופים ישנים, אוזו חזק והמוסקה, אותה מוסקה יוונית שכול ביס שלה עושה פשוט חם בלב, שכבות של חציל ובשר מצופות בבשמל זהוב הביס שכמעט נמס לך בפה והחיוך שמגיע אחריו, אז נכון יש לנו פנטזיה משותפת לצלם כמה מתכונים בארצות אחרות וגם זה יקרה, אבל עד שזה יקרה נביא את הארצות האחרות אלינו למטבח, גם פה בארץ הקטנה הביס יהיה אותו הביס והחיוך,,,נשאר.


 למוסקה יוונית:
תבנית בינונית מתכון ל- 6 סועדים
2 חצילים גדולים פרוסים  לאורכם
ספריי שמן
מלח
פלפל שחור גרוס
לבשר:
חצי כוס של פטרוזיליה קצוצה
חצי קילו בשר טחון טרי
2 בצלים קצוצים
3 כפות שמן זית
כף שום כתוש
5 עגבניות קלופות מרוסקות או לחלופין קופסת שימורים של עגבניות מרוסקות
1 כף שטוחה של בהרט- מומלץ לא חובה
לבשמל:
4 כפות שמן זית או 3 כפות חמאה\ מרגרינה
4 כפות קמח
1 כוס של מים פושרים או ציר עוף
קמצוץ אגוז מוסקט, מלח ופלפל שחור
2 ביצים
מומלץ- לא חובה: 2 כפות טימין

ההכנה:
מסדרים את פרוסות החצילים על נייר אפייה ומרססים בספרי שמן, אופים בחום גבוה של 200 מעלות כ- 20 דקות עד להשחמה קלה ומוציאים, את השלב הזה למי שמעדיף לוותר על האפייה ניתן להמיר בטיגון פרוסות החצילים.
במחבת רחבה מטגנים את הבצל ומוסיפים את הבשר הטחון, מערבבים היטב את הבשר ומוסיפים את הפטרוזיליה והתבלינים, לאחר שהבשר השחים מסירים מהאש ומוסיפים את העגבניות המרוסקות.
משמנים קלות תבנית ומסדרים שכבה ראשונה של מחצית מהחצילים ומעל את מלית הבשר, מסדרים מעל מלית הבשר את השכבה השנייה של החצילים.
הכנת הבשמל:
מחממים במחבת את השמן או החמאה עם כף עץ, מוסיפים את הקמח ומערבבים עד שהוא מקבל קצת צבע, מוסיפים את המים החמימים או ציר העוף, מערבבים היטב ומוסיפים את התבלינים עד לקבלת תערובת סמיכה.
מסירים מהאש ובעודו חם טורפים במהירות לתוכו את הביצים, מצפים את הבשמל בשכבה העליונה של החצילים בתבנית, מכסים בנייר כסף ואופים חצי שעה בחום בינוני כ- 170 מעלות, לאחר מכן מסירים את נייר הכסף וממשיכים לאפות עוד 10 דקות בחום של 200 מעלות עד שהחלק העליון מקבל קצת שיזוף.
מגישים לצד משקה קר וחריף.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגת שוקולד קטוגנית

 ימי שישי בבוקר הם הימים הכי מיוחדים, יש להם קצב משלהם, להתעורר ביקיצה טבעית, להכין בצק לחלות, לשתות קפה עם חברים, הקצב הוא שונה ואיתו גם כל יום שישי שונה ובכל שישי אני מוצאת עצמי עושה משהו אחר, אולי כי אני אדם שלא אוהב להשתעמם ואולי כי צחוק הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי וכשעושים כל פעם משהו אחר מגיעים לסיטואציות מצחיקות. לפני כמה שבועות בזמן שחיכיתי לבצק החלה שיתפח, הכנתי אותה בפעם הראשונה והבאתי אותה איתי לארוחת ערב אצל המשפחה. לא סיפרתי להם שהיא שונה...רק נהניתי לראות כמה הם מתלהבים ממנה. עוגת שוקולד  מיוחדת בתיק האוכל שלנו, ללא גלוטן, ללא סוכר, דלת פחמימה ועם מרקם שנמס בפה. מרכיבים לעוגה בקוטר 24 5 ביצים מופרדות 1 כוס תחליף סוכר אריתריטול 100 גרם חמאה \  תחליף פרווה 1 כוס שמנת להקצפה\ קרם קוקוס 100 גרם שוקולד 85% ומעלה 1.5 כוסות קמח שקדים 1/2 כוס קמח קוקוס 1 כפית אבקת אפייה לציפוי הגנאש ממיסים יחד ומערבבים עד לרוטב חלק : 50 גרם שוקולד 85% ומעלה 1 כפית תחליף סוכר 4 כפות שמנת להקצפה\ קרם קוקוס ההכנה: מפרידים את הביצים לשתי קערות נפרדות מקציפים את החלבונים עם כוס תחליף סוכר עד לקצף עמי

בורקס קטוגני

  אפשר גם אחרת, אפשר גם לנסות דרך אחרת, אף אחד לא אומר לנו שהיא תהיה קלה, אבל בטוח שהיא תהיה שווה את זה. אפשר גם אחרת וזה נוגע לגבי כל תחם בחיים, הכל מתחיל ונגמר בהחלטה שלנו. לקראת חג השבועות שקרב ובא רציתי לפנק את כל אלו שמתגעגעים למאכל שאהוב עליהם רבים מחבריי הקרובים נמנעים מאכילת פחמימות, או גלוטן ובינהם אביב ומעייני שכל מה שהם רוצים לאכול הוא בורקס חם. אז לכבודם, לכבודי ולכבודכם, אפשר גם אחרת בורקס קטוגני בתיק האוכל, דל פחמימה, ללא קמחים מעובדים, ללא גלוטן וככה מכינים אותו. מצרכים: 200 גרם מוצרלה מגוררת 2 כוסות  קמח שקדים ( שקדים טחונים מולבנים) 2 כפות גבינת שמנת 1 ביצה 1 כפית אבקת אפייה 1  כפית מלח למלית : 100 גרם גבינת קשקבל מגוררת 100 גרם גבינה למילוי  ( כנען וכדומה) 1 כפית מלח 1 כוס תרד טרי קצוץ דק מאוד 1/2 כפית פלפל שחור 1 חלבון של ביצה ( את החלמון תשמרו בצד) לציפוי: 1 חלמון ביצה טרוף עם כף שמן זית מלח גס, שומשום, קצח אופן ההכנה: בקערה מניחים את המוצרלה ואת גבינת השמנת וממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד קבלת מרקם רך מאוד מעבירים למיקסר עם ו

פאני פורי ממולא בסלט גלילי‎

  זו לא הכמות, זה מה שאותו אדם יכול להכיל, כל אחד מאיתנו יכול להכיל דברים מסוימים עד לגובה מסוים, עד שאנחנו מרגישים שדי, אי אפשר יותר. ויש גם כאלו שמכילים יותר ממה שחשבו שיוכלו, אני קוראת להם האמיצים, אלו שלמרות הכל הצליחו להכיל יותר, הצליחו להבין שהם חזקים יותר מהכל , שהם יכולים יותר ממה שחשבו. איכשהו הפאני פורי תמיד מזכיר לי את אותם האנשים,   קטן, שברירי ובכל זאת מכיל, מכיל יותר ממה שהוא יכול. פאני פורי וסלט גלילי בתוכו , כזה שמלא בכל מה שירוק , כזה שכיף למלא בתוך פאני פורי קריספי ופשוט לתת ביס. מצרכים: 1 כוס סולת 2 כפות קמח לבן 1/2 כפית סודה לשתייה 1/2 כפית מלח 1.5 כף שמן קנולה  *      הערה: ניתן לקנות בחנויות מתמחות באוכל מהמזרח פאני פורי יבשים ורק לטגן אותם. לטיגון: שמן קנולה לסלט: מערבבים יחד 1 פלפל ירוק חריף קצוץ דק מאוד 1/2 כוס נענע קצוצה 1 כוס פטרוזיליה קצוצה 1 בצל קטן סגול קצוץ 4 עגבניות שרי קצוצות 1 כפית מלח 1 כפית זעתר 2 כפות שמן זית 1 גבעול סלרי קצוץ כולל העלים מיץ מחצי לימון 7 זיתים שחורים מיובשים במלח קצוצים דק ללא