דילוג לתוכן הראשי

שנה טובה בשלוש מנות חג: אצבעות שוקולד, קערית קדאיף במלית חזה עוף מתובל וגלילים של סינטה עם קרם פלפלים

השנה הזאת אני אעשה יותר עבור עצמי, השנה הזאת אני אדאג לאושר שלי, השנה הזאת אני אגיד את מה שצריך, השנה הזאת אלמד לאהוב, השנה הזאת אלמד להקשיב, השנה הזאת אדע להתבונן טוב יותר, השנה הזאת אגשים חלומות, השנה הזאת אגרום ליותר אנשים לחייך, השנה הזאת תעבור בלי חרטות, אלו הן המתנות הקטנות שאתן לעצמי, אלו הן המתנות הקטנות שאאחל לכולם, אלו הן המתנות הקטנות.
מתנות קטנות הן כאלו שכסף לא יוכל לקנות אף פעם, מתנות כאלו יכולות להגיע מהמקום הכי נקי- מהלב עמוק בפנים, מתנה שרק מבט משותף לה, בלי מילים, החכמה היא לדעת לזהות את אותה המתנה ולשמור עליה, זוהי מתנה בלי גיבוי זוהי מתנה שהיקום שלח לנו והיא חד פעמית, הבחירה היא שלנו לקבל אותה או לא לשים לב שהיא שם, אז רצינו לאחל לכם שנה של מתנות כאלו, מתנות שאי אפשר לקנות בכסף, מתנות שיכנסו לנו ללב ושם ישארו, מתנות יקרות כמו האהבה, כמו החיים, שנה של מתנות.


קוביות חזה עוף עם דבש על מצע קדאיף
ל- 5 סועדים
חצי קילו חזה עוף טרי חתוך לקוביות קטנות
4 כפות דבש
3 כפות שמן זית
מלח ופלפל שחור גרוס
1 כפית שטוחה כמון
רבע כפית קינמון
רבע כפית חרדל
300 גרם אטריות קדאיף
50 גרם מרגרינה מומסת

לקישוט:
מבחר ירקות טריים
קוביות של דלעת ,או בטטות אפויות בתנור עם מעט מלח וקינמון.

ההכנה:
מערבבים את אטריות הקדאיף אם המרגרינה המומסת, מחלקים ל-  5-6  חלקים ויוצרים מצע בצורה עגולה ,אופים על תבנית מרופדת נייר אפייה למשך 7 דקות עד שמשחים קלות בחום של 180  מעלות.

מערבבים את קוביות חזה העוף עם כל החומרים מלבד שמן הזית ומשרים במקרר ל- 30 דקות.
על מחבת רחבה מניחים שמן זית ומקפיצים את חזה העוף עד להשחמה.

ההגשה:
מניחים על כל צלחת  מצע של קדאיף ומעל קוביות חזה עוף, מקשטים בירקות טריים וקוביות דלעת או בטטה אפויות.


גליל בצק עלים במלית סינטה, פירות יבשים ודבש  מוגש עם קרם פלפלים. כמות לחמישה\ שישה סועדים.
לגלילים:
בצק עלים חתוך למלבנים בגודל של 10X5 ס"מ
400 גרם סינטה פרוס לפרוסות בעובי של 2 ס"מ
3 משמשים מיובשים
2 כפות חמוציות
3 כפות דבש
1 כפית של גרעיני כוסברה כתושים
פלפל שחור גרוס
מלח
3 כפות שמן זית
1 כפית בהרט
לציפוי : 1 ביצה
לקרם הפלפלים:
2 פלפלים אדומים מתוקים קלויים וקלופים
2 כפות שמן זית
1 כפית מיונז
מלח
1 כפית דבש.

לקישוט: קרם הפלפלים ,ירקות טריים ועלי נענע.
ההכנה:
עוטפים את פרוסות הסינטה בפלפל, בהרט וגרעיני כוסברה ומניחים במחבת עם שמן הזית מטגנים כ- 3 דקות מכל צד ומצננים, לאחר הצינון חותכים את פרוסות הסינטה לרצועות דקיקות ומערבבים עם שאר החומרים.
מניחים מלית בקצה של כל מלבן בצק עלים ומגלגלים, מהדקים היטב את הקצוות ואת הסגר ומניחים בתבנית מרופדת נייר אפייה. מצפים את הגלילים בביצה טרופה ואופים החום של 200 מעלות עד להשחמה כ- 20 דקות.

להכנת הקרם: טוחנים את כל מרכיבי הקרם יחד.

להגשה על צלחת שטוחה:

חותכים כל גליל לשלושה\ ארבעה חלקים, מעטרים בירקות טריים, עלי נענע ונקודות קטנות של קרם פלפלים.
אצבעות שוקולד עם פיצוחים: בתבנית  בינונית 20X 25

לחלק הראשון :
100 גרם שוקולד מריר ספלנדיד
3 כפות ממרח שוקולד או ממרח בטעם נוגט
1 כפית נס קפה מגורען
3 כפות דבש
חצי כוס של שקדים גרוסים גס
חצי כוס של קשיו גרום גס

לחלק השני:
300 גרם שוקולד חלב
1 מיכל שמנת מתוקה
1 כף תמצית שקדים או ליקר קפה.
לציפוי:
2 אופציות:
 אופציה ראשונה:
חצי מיכל קטן של שמנת מתוקה מוקצף עם חצי חבילת אינסטנט פודינג בטעם שוקולד.
אופציה ב:
אבקת קקאו לפיזור

ההכנה:
1.ממיסים מעל בן מארי ( קערה היושבת על סיר מים רותחים ) את כל מרכיבי השכבה הראשונה.
ומעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה.
מכניסים למקפיא לשעה לפחות.
2. מביאים לרתיחה שמנת מתוקה ושופכים לתוך קערה בה מונח השוקולד וליקר הקפה, מערבבים היטב עד להמסה ואחידות של החומרים למסה חלקה ושופכים על השכבה הראשונה בתבנית, מעבירים ל- 5 שעות במקפיא או ללילה במקרר.
3. לפני ההגשה מקציפים את השמנת ופודינג השוקולד.
4. בעזרת סכין עם כוס של מים רותחים חותכים את השוקולד בשכבות לאצבעות בעובי של 4 ס"מ מקשטים עם קרם השוקולד או שמפזרים מעל קקאו.

מגישים קר.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגת שוקולד קטוגנית

 ימי שישי בבוקר הם הימים הכי מיוחדים, יש להם קצב משלהם, להתעורר ביקיצה טבעית, להכין בצק לחלות, לשתות קפה עם חברים, הקצב הוא שונה ואיתו גם כל יום שישי שונה ובכל שישי אני מוצאת עצמי עושה משהו אחר, אולי כי אני אדם שלא אוהב להשתעמם ואולי כי צחוק הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי וכשעושים כל פעם משהו אחר מגיעים לסיטואציות מצחיקות. לפני כמה שבועות בזמן שחיכיתי לבצק החלה שיתפח, הכנתי אותה בפעם הראשונה והבאתי אותה איתי לארוחת ערב אצל המשפחה. לא סיפרתי להם שהיא שונה...רק נהניתי לראות כמה הם מתלהבים ממנה. עוגת שוקולד  מיוחדת בתיק האוכל שלנו, ללא גלוטן, ללא סוכר, דלת פחמימה ועם מרקם שנמס בפה. מרכיבים לעוגה בקוטר 24 5 ביצים מופרדות 1 כוס תחליף סוכר אריתריטול 100 גרם חמאה \  תחליף פרווה 1 כוס שמנת להקצפה\ קרם קוקוס 100 גרם שוקולד 85% ומעלה 1.5 כוסות קמח שקדים 1/2 כוס קמח קוקוס 1 כפית אבקת אפייה לציפוי הגנאש ממיסים יחד ומערבבים עד לרוטב חלק : 50 גרם שוקולד 85% ומעלה 1 כפית תחליף סוכר 4 כפות שמנת להקצפה\ קרם קוקוס ההכנה: מפרידים את הביצים לשתי קערות נפרדות מקציפים את החלבונים עם כוס תחליף סוכר עד לקצף עמי

בורקס קטוגני

  אפשר גם אחרת, אפשר גם לנסות דרך אחרת, אף אחד לא אומר לנו שהיא תהיה קלה, אבל בטוח שהיא תהיה שווה את זה. אפשר גם אחרת וזה נוגע לגבי כל תחם בחיים, הכל מתחיל ונגמר בהחלטה שלנו. לקראת חג השבועות שקרב ובא רציתי לפנק את כל אלו שמתגעגעים למאכל שאהוב עליהם רבים מחבריי הקרובים נמנעים מאכילת פחמימות, או גלוטן ובינהם אביב ומעייני שכל מה שהם רוצים לאכול הוא בורקס חם. אז לכבודם, לכבודי ולכבודכם, אפשר גם אחרת בורקס קטוגני בתיק האוכל, דל פחמימה, ללא קמחים מעובדים, ללא גלוטן וככה מכינים אותו. מצרכים: 200 גרם מוצרלה מגוררת 2 כוסות  קמח שקדים ( שקדים טחונים מולבנים) 2 כפות גבינת שמנת 1 ביצה 1 כפית אבקת אפייה 1  כפית מלח למלית : 100 גרם גבינת קשקבל מגוררת 100 גרם גבינה למילוי  ( כנען וכדומה) 1 כפית מלח 1 כוס תרד טרי קצוץ דק מאוד 1/2 כפית פלפל שחור 1 חלבון של ביצה ( את החלמון תשמרו בצד) לציפוי: 1 חלמון ביצה טרוף עם כף שמן זית מלח גס, שומשום, קצח אופן ההכנה: בקערה מניחים את המוצרלה ואת גבינת השמנת וממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד קבלת מרקם רך מאוד מעבירים למיקסר עם ו

פאני פורי ממולא בסלט גלילי‎

  זו לא הכמות, זה מה שאותו אדם יכול להכיל, כל אחד מאיתנו יכול להכיל דברים מסוימים עד לגובה מסוים, עד שאנחנו מרגישים שדי, אי אפשר יותר. ויש גם כאלו שמכילים יותר ממה שחשבו שיוכלו, אני קוראת להם האמיצים, אלו שלמרות הכל הצליחו להכיל יותר, הצליחו להבין שהם חזקים יותר מהכל , שהם יכולים יותר ממה שחשבו. איכשהו הפאני פורי תמיד מזכיר לי את אותם האנשים,   קטן, שברירי ובכל זאת מכיל, מכיל יותר ממה שהוא יכול. פאני פורי וסלט גלילי בתוכו , כזה שמלא בכל מה שירוק , כזה שכיף למלא בתוך פאני פורי קריספי ופשוט לתת ביס. מצרכים: 1 כוס סולת 2 כפות קמח לבן 1/2 כפית סודה לשתייה 1/2 כפית מלח 1.5 כף שמן קנולה  *      הערה: ניתן לקנות בחנויות מתמחות באוכל מהמזרח פאני פורי יבשים ורק לטגן אותם. לטיגון: שמן קנולה לסלט: מערבבים יחד 1 פלפל ירוק חריף קצוץ דק מאוד 1/2 כוס נענע קצוצה 1 כוס פטרוזיליה קצוצה 1 בצל קטן סגול קצוץ 4 עגבניות שרי קצוצות 1 כפית מלח 1 כפית זעתר 2 כפות שמן זית 1 גבעול סלרי קצוץ כולל העלים מיץ מחצי לימון 7 זיתים שחורים מיובשים במלח קצוצים דק ללא