דילוג לתוכן הראשי

מרק פו טבעוני




שבנו באולם תיאטרון, חוגגות חברות של שנים, חוגגות יום הולדת בלונדון הקסומה, בין לבין לא מפסיקות להעלות זכרונות, על חוויות של דירה ראשונה, על תמימות, על האקסים שלנו שהיו פוקדים את דירת השותפות שלנו ועל איזה מזל שאין לנו טעם זהה בבחירת גברים כי רק ככה אפשר לצחוק אחת על השנייה.
המחזה הסתיים ויצאנו עם חיוך ענק מוקסמות מכל השירים והריקודים שעכשיו ראינו ובעיקר מהעלילה – מה היה קורה אם יוליה הייתה מחליטה לא להתאבד אחרי מותו של רומיאו, אלא להתחיל מחדש במקום אחר, רחוק מהמשפחה ומכולם כאשה עצמאית עם דעות משלה.
את הערב המשכנו עם חבר מקומי, המון יין קוקטיילים ושיחות מצחיקות שיכלו להמשך שנים כנראה.
בסוף הלילה ישבנו במסעדה, אסף ישב מולי והתחיל להרכיב לי את מרק הפו הויאטנמי בגרסא הטבעונית , על בסיס פטריות.
תוך כדי צחוקים התוספות נכנסו אל תוך המרק ותוך כדי צחוקים טעמתי את המרק עם כל התוספות הטריות מעליו ועם תחושה מטורפת של טעמים חזקים שהציפו אותי.
מסוג המנות שידעתי שאני חייבת לשחזר כשאשוב לארץ רק כדי להרגיש את אותן התחושות שוב.
מרק פו טבעוני בתיק האוכל שלנו, מרק שעמוס בטעמים טובים שמשתלבים יחד למשהו אחד מושלם.
מרק שהבהיר לי שכמו בחיים יש דברים שצריך לצלול לתוכם בלי פחד ולתת לחיים להוביל, לפעמים זה יהיה מוצלח ולפעמים לא, כך או כך ניסינו.
מרק מלא בטעמים כאלו שמזכירים לי תמיד שהאושר נמצא בדיוק איפה שתחליטו שהוא יהיה.






מרק פו PHO) ) טבעוני
מרכיבים ל- 3-4 מנות.
3 בצלי שאלוט חתוכים לרבעים 
2 שיני שום פרוסות 
ציר פטריות מ- 8 פטריות שיטאקי  מיובשות  מושרות ב- 5 כוסות מים רותחים לשעתיים
10 פטריות  שמפיניון חתוכות לרבעים
1 כפית מלח
2 כפות סוכר דקלים\ סוכר חום
1 כוכב אניס
1 כף ג'ינג'ר חתוך לגפרורים דקים
3 כפות שמן שומשום
1 כף מלח
2 עלי קפיר ליים
2 כוסות מים 
1 כוכב אניס
1 מקל קינמון
1 כף גדושה מיסו בהיר ( במקום כף רוטב דגים)
לאחר בישול הציר: 200 גרם אטריות אורז מושרות במים חמים
1 בצל ירוק קצוץ
תוספות :
100 גרם טופו חתוך לקוביות בינוניות ומעורבב עם מעט קורנפלור ומטוגן עד להשחמה
נבטים " סיניים"
1/2 פלפל צ'ילי פרוס דק
עלי בזיליקום רצוי בזיליקום מהזן החריף
עלי נענע
עלי כוסברה
1/4 לימון או ליים 
·         המלצה לא חובה – 2 כפות שבבי בצל מטוגן

אופן ההכנה:
1.      בסיר עמוק מניחים שמן שומשום, מקל קינמון, שאלוט וכוכב אניס.
2.      מערבבים היטב כ- 3 דקות ומוסיפים את פטריות השמפיניון , צורבים את הפטריות בסיר כ- 5 דקות תוך כדי ערבוב ומוסיפים קפיר ליים, מלח, ג'ינג'ר , מיסו ואת ציר הפטריות כולל הפטריות שבתוכו, מוסיפים מים עד ל- 4 ס"מ פחות מגובה הסיר.
3.      מערבבים ומבשלים על אש קטנה כשעתיים לממהרים ולמשקיעים 3 שעות J.
4.      לאחר שעתיים מכבים את האש ומוסיפים אל הסיר את האטריות והבצל הירוק.
5.      מטגנים במעט שמן קנולה את קוביות הטופו עד לצריבה.
6.      מסדרים בקערות הגשה את הטופו ומעל המרק  והאטריות.
7.      מגישים לשולחם ומפזרים מעט שבבי בצל מטוגן- (המלצה כך הוגש לנו שם)
8.      מגישים לצד המרק את כל התוספות הטריות אותן מפזרים על המרק לפני שאוכלים .





פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגת שוקולד קטוגנית

 ימי שישי בבוקר הם הימים הכי מיוחדים, יש להם קצב משלהם, להתעורר ביקיצה טבעית, להכין בצק לחלות, לשתות קפה עם חברים, הקצב הוא שונה ואיתו גם כל יום שישי שונה ובכל שישי אני מוצאת עצמי עושה משהו אחר, אולי כי אני אדם שלא אוהב להשתעמם ואולי כי צחוק הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי וכשעושים כל פעם משהו אחר מגיעים לסיטואציות מצחיקות. לפני כמה שבועות בזמן שחיכיתי לבצק החלה שיתפח, הכנתי אותה בפעם הראשונה והבאתי אותה איתי לארוחת ערב אצל המשפחה. לא סיפרתי להם שהיא שונה...רק נהניתי לראות כמה הם מתלהבים ממנה. עוגת שוקולד  מיוחדת בתיק האוכל שלנו, ללא גלוטן, ללא סוכר, דלת פחמימה ועם מרקם שנמס בפה. מרכיבים לעוגה בקוטר 24 5 ביצים מופרדות 1 כוס תחליף סוכר אריתריטול 100 גרם חמאה \  תחליף פרווה 1 כוס שמנת להקצפה\ קרם קוקוס 100 גרם שוקולד 85% ומעלה 1.5 כוסות קמח שקדים 1/2 כוס קמח קוקוס 1 כפית אבקת אפייה לציפוי הגנאש ממיסים יחד ומערבבים עד לרוטב חלק : 50 גרם שוקולד 85% ומעלה 1 כפית תחליף סוכר 4 כפות שמנת להקצפה\ קרם קוקוס ההכנה: מפרידים את הביצים לשתי קערות נפרדות מקציפים את החלבונים עם כוס תחליף סוכר עד לקצף עמי

בורקס קטוגני

  אפשר גם אחרת, אפשר גם לנסות דרך אחרת, אף אחד לא אומר לנו שהיא תהיה קלה, אבל בטוח שהיא תהיה שווה את זה. אפשר גם אחרת וזה נוגע לגבי כל תחם בחיים, הכל מתחיל ונגמר בהחלטה שלנו. לקראת חג השבועות שקרב ובא רציתי לפנק את כל אלו שמתגעגעים למאכל שאהוב עליהם רבים מחבריי הקרובים נמנעים מאכילת פחמימות, או גלוטן ובינהם אביב ומעייני שכל מה שהם רוצים לאכול הוא בורקס חם. אז לכבודם, לכבודי ולכבודכם, אפשר גם אחרת בורקס קטוגני בתיק האוכל, דל פחמימה, ללא קמחים מעובדים, ללא גלוטן וככה מכינים אותו. מצרכים: 200 גרם מוצרלה מגוררת 2 כוסות  קמח שקדים ( שקדים טחונים מולבנים) 2 כפות גבינת שמנת 1 ביצה 1 כפית אבקת אפייה 1  כפית מלח למלית : 100 גרם גבינת קשקבל מגוררת 100 גרם גבינה למילוי  ( כנען וכדומה) 1 כפית מלח 1 כוס תרד טרי קצוץ דק מאוד 1/2 כפית פלפל שחור 1 חלבון של ביצה ( את החלמון תשמרו בצד) לציפוי: 1 חלמון ביצה טרוף עם כף שמן זית מלח גס, שומשום, קצח אופן ההכנה: בקערה מניחים את המוצרלה ואת גבינת השמנת וממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד קבלת מרקם רך מאוד מעבירים למיקסר עם ו

פאני פורי ממולא בסלט גלילי‎

  זו לא הכמות, זה מה שאותו אדם יכול להכיל, כל אחד מאיתנו יכול להכיל דברים מסוימים עד לגובה מסוים, עד שאנחנו מרגישים שדי, אי אפשר יותר. ויש גם כאלו שמכילים יותר ממה שחשבו שיוכלו, אני קוראת להם האמיצים, אלו שלמרות הכל הצליחו להכיל יותר, הצליחו להבין שהם חזקים יותר מהכל , שהם יכולים יותר ממה שחשבו. איכשהו הפאני פורי תמיד מזכיר לי את אותם האנשים,   קטן, שברירי ובכל זאת מכיל, מכיל יותר ממה שהוא יכול. פאני פורי וסלט גלילי בתוכו , כזה שמלא בכל מה שירוק , כזה שכיף למלא בתוך פאני פורי קריספי ופשוט לתת ביס. מצרכים: 1 כוס סולת 2 כפות קמח לבן 1/2 כפית סודה לשתייה 1/2 כפית מלח 1.5 כף שמן קנולה  *      הערה: ניתן לקנות בחנויות מתמחות באוכל מהמזרח פאני פורי יבשים ורק לטגן אותם. לטיגון: שמן קנולה לסלט: מערבבים יחד 1 פלפל ירוק חריף קצוץ דק מאוד 1/2 כוס נענע קצוצה 1 כוס פטרוזיליה קצוצה 1 בצל קטן סגול קצוץ 4 עגבניות שרי קצוצות 1 כפית מלח 1 כפית זעתר 2 כפות שמן זית 1 גבעול סלרי קצוץ כולל העלים מיץ מחצי לימון 7 זיתים שחורים מיובשים במלח קצוצים דק ללא