דילוג לתוכן הראשי

עוגות שמרים ושקדים



במחברת של סבתא, אותה מחברת עם דפים ישנים ומוכתמים, כתובה באיטלקית, כתובה בעברית ובאנגלית מחוברת.
במחברת הזאת מתחבאים האוצרות  הקטנים, הזכרונות היפים, הבית בחיפה בקומה העליונה, המרפסת שמשקיפה אל הים, המוסיקה בקולי קולות והשעות של אחר הצהרים, קפה איטלקי משובח ומשהו מתוק ליד עם המשפטים הקבועים שלה: " משהו מתוק לילדה הכי מתוקה".
מה שנשאר הם הזכרונות, התמונות  והמחברת, המחברת שכל מתכון בה מגיע עם זכרון מתוק.
עוגות השמרים האישיות של סבתא, בצק חורפי בניחוח תפוז מלית של שקדים מתוקה וסירופ תפוז, העוגות שמבשרות את בואו של החורף.
מוקדם בבוקר הכנתי את הבצק לראשונה,  לא ידעתי איך ייצאו העוגות ואם זה ישתווה לאותו זכרון, כמה שעות אחרי מרחנו את המלית חתכנו ועיצבנו ממש לפי ההוראות במחברת. לא התאפקתי עד שהוא יסיים לסדר את סט הצילום,  את העוגה הראשונה שיצאה מהתנור הנחתי לו על צלחת וחיכיתי שיטעם, רציתי לראות את אותו חיוך עם הביס הראשון, אותו חיוך שהיה לי כשהייתי מקבלת את  העוגה הראשונה שיוצאת מהתנור,החיוך שלו אמר הכל, בזה הרגע יצרנו זכרונות מתוקים חדשים.
 






לבצק:
500 גרם קמח
2 כפות שטוחות של שמרים יבשים
50 גרם חמאה רכה מאוד
1 כף גרידת תפוז
1 כוס חלב
1/2 כפית מלח
1 חלמון
 
לחלק ב' של הבצק:
120 גרם חמאה רכה מאוד.
 
למלית:
100 גרם שקדים קלופים טחונים
50 גרם סוכר
1 חלבון של ביצה
 
לציפוי:
חצי כוס מיץ מתפוז טרי
3 כפות סוכר




ההכנה:
 
שלב א':
בקערה גדולה מערבבים את הקמח עם השמרים ויוצרים גומה במרכז.
מניחים במרכז את המלח, החלמון, החמאה  והחלב ולשים עד לקבלת בצק חלק ורך.
מכסים את הקערה ומתפיחים 20 דקות .
לאחר 20 דקות לשים שוב את הבצק, מרדדים אותו על משטח מקומח לעלה בגודל של כ- 20X30 , מורחים על העלה את החמאה הרכה ומקפלים את הבצק לשלושה חלקים, מהחלק שקרוב אליכם כלפי פנים צלע על צלע.
משהים את הבצק עטוף בניילון במקרר לכ- 20 דקות .
מוציאים ושוב מרדדים ומקפלים לשלושה חלקים, מעבירים לקערה, עוטפים בניילון ומתפיחים עוד כשעה במקרר.
 
 
שלב ב':
מערבבים יחד בקערה את כל חומרי המלית
מרדדים על משטח מקומח את הבצק לעלה גדול ומחלקים לשני חלקים שווים, מורחים על חלק אחד של הבצק את המלית ומכסים בעלה השני, מהדקים היטב את שני העלים עם המלית ביניהם בעזרת האצבעות ומהדקים את הקצוות.
חותכים את הבצק למלבנים ברוחב של 5 ס"מ ובאורך של כ- 12 ס"מ. באמצע כל מלבן יוצרים חריץ  באורך של כ- 5 ס"מ , מותחים את שני הקצוות ומכניסים קצה אחד לחריץ בתנועה סיבובית והחוצה- כמו בתמונה.
 
בסיר קטן מחממים את מיץ התפוז והסוכר עד שכל הסוכר נמס- כ- 5 דקות על להבה נמוכה, מסירים המאש ומצננים.
מחממים תנור לחום של 200 מעלות , אופים כ- 20 דקות.
לאחר שהעוגות מזהיבות- יש להקפיד שלא יישרפו בגלל הסוכר שבמלית
מוציאים מהתנור ובעודן חמות מברישים בסירופ התפוז.




פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגת שוקולד קטוגנית

 ימי שישי בבוקר הם הימים הכי מיוחדים, יש להם קצב משלהם, להתעורר ביקיצה טבעית, להכין בצק לחלות, לשתות קפה עם חברים, הקצב הוא שונה ואיתו גם כל יום שישי שונה ובכל שישי אני מוצאת עצמי עושה משהו אחר, אולי כי אני אדם שלא אוהב להשתעמם ואולי כי צחוק הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי וכשעושים כל פעם משהו אחר מגיעים לסיטואציות מצחיקות. לפני כמה שבועות בזמן שחיכיתי לבצק החלה שיתפח, הכנתי אותה בפעם הראשונה והבאתי אותה איתי לארוחת ערב אצל המשפחה. לא סיפרתי להם שהיא שונה...רק נהניתי לראות כמה הם מתלהבים ממנה. עוגת שוקולד  מיוחדת בתיק האוכל שלנו, ללא גלוטן, ללא סוכר, דלת פחמימה ועם מרקם שנמס בפה. מרכיבים לעוגה בקוטר 24 5 ביצים מופרדות 1 כוס תחליף סוכר אריתריטול 100 גרם חמאה \  תחליף פרווה 1 כוס שמנת להקצפה\ קרם קוקוס 100 גרם שוקולד 85% ומעלה 1.5 כוסות קמח שקדים 1/2 כוס קמח קוקוס 1 כפית אבקת אפייה לציפוי הגנאש ממיסים יחד ומערבבים עד לרוטב חלק : 50 גרם שוקולד 85% ומעלה 1 כפית תחליף סוכר 4 כפות שמנת להקצפה\ קרם קוקוס ההכנה: מפרידים את הביצים לשתי קערות נפרדות מקציפים את החלבונים עם כוס תחליף סוכר עד לקצף עמי

בורקס קטוגני

  אפשר גם אחרת, אפשר גם לנסות דרך אחרת, אף אחד לא אומר לנו שהיא תהיה קלה, אבל בטוח שהיא תהיה שווה את זה. אפשר גם אחרת וזה נוגע לגבי כל תחם בחיים, הכל מתחיל ונגמר בהחלטה שלנו. לקראת חג השבועות שקרב ובא רציתי לפנק את כל אלו שמתגעגעים למאכל שאהוב עליהם רבים מחבריי הקרובים נמנעים מאכילת פחמימות, או גלוטן ובינהם אביב ומעייני שכל מה שהם רוצים לאכול הוא בורקס חם. אז לכבודם, לכבודי ולכבודכם, אפשר גם אחרת בורקס קטוגני בתיק האוכל, דל פחמימה, ללא קמחים מעובדים, ללא גלוטן וככה מכינים אותו. מצרכים: 200 גרם מוצרלה מגוררת 2 כוסות  קמח שקדים ( שקדים טחונים מולבנים) 2 כפות גבינת שמנת 1 ביצה 1 כפית אבקת אפייה 1  כפית מלח למלית : 100 גרם גבינת קשקבל מגוררת 100 גרם גבינה למילוי  ( כנען וכדומה) 1 כפית מלח 1 כוס תרד טרי קצוץ דק מאוד 1/2 כפית פלפל שחור 1 חלבון של ביצה ( את החלמון תשמרו בצד) לציפוי: 1 חלמון ביצה טרוף עם כף שמן זית מלח גס, שומשום, קצח אופן ההכנה: בקערה מניחים את המוצרלה ואת גבינת השמנת וממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד קבלת מרקם רך מאוד מעבירים למיקסר עם ו

פאני פורי ממולא בסלט גלילי‎

  זו לא הכמות, זה מה שאותו אדם יכול להכיל, כל אחד מאיתנו יכול להכיל דברים מסוימים עד לגובה מסוים, עד שאנחנו מרגישים שדי, אי אפשר יותר. ויש גם כאלו שמכילים יותר ממה שחשבו שיוכלו, אני קוראת להם האמיצים, אלו שלמרות הכל הצליחו להכיל יותר, הצליחו להבין שהם חזקים יותר מהכל , שהם יכולים יותר ממה שחשבו. איכשהו הפאני פורי תמיד מזכיר לי את אותם האנשים,   קטן, שברירי ובכל זאת מכיל, מכיל יותר ממה שהוא יכול. פאני פורי וסלט גלילי בתוכו , כזה שמלא בכל מה שירוק , כזה שכיף למלא בתוך פאני פורי קריספי ופשוט לתת ביס. מצרכים: 1 כוס סולת 2 כפות קמח לבן 1/2 כפית סודה לשתייה 1/2 כפית מלח 1.5 כף שמן קנולה  *      הערה: ניתן לקנות בחנויות מתמחות באוכל מהמזרח פאני פורי יבשים ורק לטגן אותם. לטיגון: שמן קנולה לסלט: מערבבים יחד 1 פלפל ירוק חריף קצוץ דק מאוד 1/2 כוס נענע קצוצה 1 כוס פטרוזיליה קצוצה 1 בצל קטן סגול קצוץ 4 עגבניות שרי קצוצות 1 כפית מלח 1 כפית זעתר 2 כפות שמן זית 1 גבעול סלרי קצוץ כולל העלים מיץ מחצי לימון 7 זיתים שחורים מיובשים במלח קצוצים דק ללא