דילוג לתוכן הראשי

קצה של ספגטי


כולנו זוכרים את סיפור "היפהפייה והיחפן", את אותה ארוחה משותפת של שניהם, ערב רומנטי וצלחת עמוסה בספגטי וכדורי בשר, את אותו רגע רומנטי שהפנים נפגשו לנשיקה כשכל אחד מהם אוחז בפיו קצה של ספגטי.
הפסטה נחשבת למאכל פשוט, הפסטה נחשבת למאכל עממי, ואין רומנטי יותר מצלחת משותפת של פסטה עם רוטב עשיר ותוספות.
 יום צילומים שמתחיל בכוס הקפה המשובחת שלו, בסיר רחב וברוטב עגבניות שמתחיל להתבשל, אני במטבח והוא בסטודיו מסדר את סט הצילומים, כל אחד בשלו, אבל ברגע שהסיר מתחיל לבעבע , ברגע שכדורי הבשר מתבשלים להם ברוטב עגבניות ריחני, ברגע הזה אני כבר יודעת שהוא יעזוב הכל ויגיע למטבח.
בחרנו להגיש את  כדורי הבשר ורוטב העגבניות על פסטה ביתית מסוג פפרדלה, רצועות רחבות של פסטה מוגשות בצלחת עם רוטב עשיר, הדרך אל האושר מתחילה כאן, באותה צלחת, צלחת שהוכנה כולה באהבה ורואים את זה.



כדורי בשר:
600 גרם בשר בקר טרי טחון.
חצי כוס עלי בזיליקום קצוצים דק.
4 שיני שום כתושות
כפית מלח
כפית פלפל לבן - מומלץ, או פלפל שחור.
כפית שטוחה של פפריקה
כפית שטוחה של כמון.
כף שמן זית
2 כפות של קמח תירס או פירורי לחם.
לשים את כל התערובת של הבשר והתבלינים ויוצרים כדורים קטנים , מניחים במגש ומכניסים למקרר לחצי שעה , בינתיים מכינים את הרוטב.
לרוטב העגבניות:
 7 עגבניות בשלות, קלופות וחתוכות לקוביות, או לחלופין קופסא של עגבניות מרוסקות 
כוס עלי בזיליקום - לא קצוצים
6 שיני שום פרוסות
3 כפות של רסק עגבניות
מלח ופלפל שחור לפי הטעם.
כפית סוכר לבן
4 כפות שמן זית
2 כפות פפריקה
כוס וחצי של מים
בסיר רחב ולא עמוק( סוטאז') מניחים את השמן, העגבניות והשום, מערבבים מוסיפים את התבלינים והרסק, מערבבים וברגע שהתערובת מתחילה לתסוס מוסיפים את המים, מערבבים מחכים לרתיחה ומנמיכים את האש, מניחים בזהירות את כדורי הבשר ומפזרים מעל את עלי הבזיליקום.
 מכסים כיסוי חלקי, מערבבים מידי פעם ומבשלים כחצי שעה על להבה בינונית- נמוכה.
לשלב ב' ניתן להשתמש בפסטה קנויה ולפעול לפי הוראות היצרן.

לאחר מכן מתחילים להכין את הפסטה, כשהיא מוכנה, מחממים קלות את הרוטב ומגישים מעל הפסטה.
לפסטה ביתית - פפרדלה.
לבצק הפסטה:
200 גרם קמח לבן
2 ביצים
3 כפות שמן זית
כפית מלח
ההכנה : לשים את כל חומרי הבצק יחד עד לאחדות, עוטפים בניילון נצמד ומניחים במקרר לפחות לשעה.
מרדדים לעלה דק ( מספר 4 במכונה להכנת פסטה) חותכים בעזרת סכין חדה לרצועות רחבות - פפרדלה .
מרתיחים מים וכף מלח בסיר גדול ועמוק וברגע שהמים רותחים מניחים את הפסטה ומערבבים עם כף עץ בזהירות, הרתחה של כ- 7 דקות בערך, תלוי במידת העשייה שאוהבים, מסננים את הפסטה שמוכנה - לא שוטפים במים, ומערבבים את הפסטה המסוננת עם כף של שמן זית.



פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עוגת שוקולד קטוגנית

 ימי שישי בבוקר הם הימים הכי מיוחדים, יש להם קצב משלהם, להתעורר ביקיצה טבעית, להכין בצק לחלות, לשתות קפה עם חברים, הקצב הוא שונה ואיתו גם כל יום שישי שונה ובכל שישי אני מוצאת עצמי עושה משהו אחר, אולי כי אני אדם שלא אוהב להשתעמם ואולי כי צחוק הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי וכשעושים כל פעם משהו אחר מגיעים לסיטואציות מצחיקות. לפני כמה שבועות בזמן שחיכיתי לבצק החלה שיתפח, הכנתי אותה בפעם הראשונה והבאתי אותה איתי לארוחת ערב אצל המשפחה. לא סיפרתי להם שהיא שונה...רק נהניתי לראות כמה הם מתלהבים ממנה. עוגת שוקולד  מיוחדת בתיק האוכל שלנו, ללא גלוטן, ללא סוכר, דלת פחמימה ועם מרקם שנמס בפה. מרכיבים לעוגה בקוטר 24 5 ביצים מופרדות 1 כוס תחליף סוכר אריתריטול 100 גרם חמאה \  תחליף פרווה 1 כוס שמנת להקצפה\ קרם קוקוס 100 גרם שוקולד 85% ומעלה 1.5 כוסות קמח שקדים 1/2 כוס קמח קוקוס 1 כפית אבקת אפייה לציפוי הגנאש ממיסים יחד ומערבבים עד לרוטב חלק : 50 גרם שוקולד 85% ומעלה 1 כפית תחליף סוכר 4 כפות שמנת להקצפה\ קרם קוקוס ההכנה: מפרידים את הביצים לשתי קערות נפרדות מקציפים את החלבונים עם כוס תחליף סוכר עד לקצף עמי

בורקס קטוגני

  אפשר גם אחרת, אפשר גם לנסות דרך אחרת, אף אחד לא אומר לנו שהיא תהיה קלה, אבל בטוח שהיא תהיה שווה את זה. אפשר גם אחרת וזה נוגע לגבי כל תחם בחיים, הכל מתחיל ונגמר בהחלטה שלנו. לקראת חג השבועות שקרב ובא רציתי לפנק את כל אלו שמתגעגעים למאכל שאהוב עליהם רבים מחבריי הקרובים נמנעים מאכילת פחמימות, או גלוטן ובינהם אביב ומעייני שכל מה שהם רוצים לאכול הוא בורקס חם. אז לכבודם, לכבודי ולכבודכם, אפשר גם אחרת בורקס קטוגני בתיק האוכל, דל פחמימה, ללא קמחים מעובדים, ללא גלוטן וככה מכינים אותו. מצרכים: 200 גרם מוצרלה מגוררת 2 כוסות  קמח שקדים ( שקדים טחונים מולבנים) 2 כפות גבינת שמנת 1 ביצה 1 כפית אבקת אפייה 1  כפית מלח למלית : 100 גרם גבינת קשקבל מגוררת 100 גרם גבינה למילוי  ( כנען וכדומה) 1 כפית מלח 1 כוס תרד טרי קצוץ דק מאוד 1/2 כפית פלפל שחור 1 חלבון של ביצה ( את החלמון תשמרו בצד) לציפוי: 1 חלמון ביצה טרוף עם כף שמן זית מלח גס, שומשום, קצח אופן ההכנה: בקערה מניחים את המוצרלה ואת גבינת השמנת וממיסים במיקרוגל בפולסים של 30 שניות עד קבלת מרקם רך מאוד מעבירים למיקסר עם ו

פאני פורי ממולא בסלט גלילי‎

  זו לא הכמות, זה מה שאותו אדם יכול להכיל, כל אחד מאיתנו יכול להכיל דברים מסוימים עד לגובה מסוים, עד שאנחנו מרגישים שדי, אי אפשר יותר. ויש גם כאלו שמכילים יותר ממה שחשבו שיוכלו, אני קוראת להם האמיצים, אלו שלמרות הכל הצליחו להכיל יותר, הצליחו להבין שהם חזקים יותר מהכל , שהם יכולים יותר ממה שחשבו. איכשהו הפאני פורי תמיד מזכיר לי את אותם האנשים,   קטן, שברירי ובכל זאת מכיל, מכיל יותר ממה שהוא יכול. פאני פורי וסלט גלילי בתוכו , כזה שמלא בכל מה שירוק , כזה שכיף למלא בתוך פאני פורי קריספי ופשוט לתת ביס. מצרכים: 1 כוס סולת 2 כפות קמח לבן 1/2 כפית סודה לשתייה 1/2 כפית מלח 1.5 כף שמן קנולה  *      הערה: ניתן לקנות בחנויות מתמחות באוכל מהמזרח פאני פורי יבשים ורק לטגן אותם. לטיגון: שמן קנולה לסלט: מערבבים יחד 1 פלפל ירוק חריף קצוץ דק מאוד 1/2 כוס נענע קצוצה 1 כוס פטרוזיליה קצוצה 1 בצל קטן סגול קצוץ 4 עגבניות שרי קצוצות 1 כפית מלח 1 כפית זעתר 2 כפות שמן זית 1 גבעול סלרי קצוץ כולל העלים מיץ מחצי לימון 7 זיתים שחורים מיובשים במלח קצוצים דק ללא